Mobiel is de voordeur van jouw retail keten. Orange BOB helpt je de klantloyaliteit te bevorderen, de binding te verdiepen en omzet te stimuleren.

Wie zijn wij

Orange staat voor Nederland. BOB voor Boost Offline Business.

Op Orange BOB wordt dagelijks vertrouwd door retailers en brands die zich ervan bewust zijn te kunnen groeien door mobiele marketing op een effectieve wijze in te zetten. Wij faciliteren marketeers in beproefde technologie om de band met hun doelgroep te verdiepen. We zorgen voor meer dan 1 miljoen contactmomenten per dag die consumenten inspireren en aanzetten tot actie. 

Onze visie

Consumenten houden van voordeel en gemak. Zij zijn op zoek naar blijvende toegevoegde waarde en willen graag positief verrast worden. 

Wat we doen.

Wij ontwikkelen mobiele maatwerk apps met marketing automation technologie waarmee marketeers één op één met hun doelgroep communiceren, loyaliteit vergroten, betrokkenheid stimuleren en het rendement van hun onderneming optimaliseren.

Resultaten

Elke dag ervaren onze klanten een stabiel werkend mobiel marketing platform dat uitblinkt in gebruiksgemak, verrassende inzichten geeft, nieuwe verdienmodellen mogelijk maakt en faciliteert in stijgende verkoopresultaten, zelfs meetbaar in dubbele cijfers. 


Voeg mobiele belevingen aan marketing campagnes toe om relaties te verdiepen.

Mobile Marketing Automation.png

Met meer mobiele apparaten dan mensen op wereld vervullen mobiele interacties de sleutelrol in de klantreis. Hoe kun je er voor zorgen dat je de interactie aan kunt gaan waar zij zich ook bevinden? Onze mobiele marketing oplossing stelt je in staat om relevante cross-channel ervaringen uit éen 'unified platform' te bieden. 

Alhoewel je retailketen landelijk opereert vervult elke vestiging een lokale rol. Je stelt als doel dat je merk verder in de lokale samenleving wordt verankert. Elke vestiging maakt onderdeel uit van het grote geheel met elk zijn eigen karakter en specifieke doelgroepen.

1. Bereik mensen op een wijze die aansluit op hun persoonlijke omstandigheden

De mobile engagement app. Eén op één communiceren op basis van het persoonlijk profiel, tijdstip en plaats.  

2. We maken het grote cross-channel plaatje inzichtelijk

Als we alleen de statistieken van de app inzichtelijk zouden maken kom je niet tot het juiste plaatje. We meten niet alleen het volledige klik gedrag in de app, de notificaties die uiteindelijk tot een verkoop in de kassa leiden maar ook hoe individuen in contact met je merk komen via andere touch points zodat je alle ervaringen real-time met elkaar kunt verbinden. 

3. Gebruik de uitgebreide analyses voor de besluitvorming

Achterhalen welke mobiel strategie de beste conversie heeft is essentieel voor je succes. Test en meet wat er voor jou toe doet. Gebruik data gedreven statistieken om kansen te identificeren en klanten in hun reis aan de hand te nemen.

4. Stimuleer retentie door slim in contact te blijven met je doelgroep.

De meeste gebruikers stoppen na 30 dagen met het gebruik van apps. We hebben verschillende verleiding- en activatie technieken in gebouwd om relevant te blijven en de app gebruikers aan te zetten tot het ondernemen van actie. 


Het is tijd om te heroverwegen hoe je de groei van klanten stimuleert.

Orange BOB | Mobile Marketing Automation.png

5. Bouw aan een lange termijn relatie met je klant.

Profiteer van geautomatiseerde marketing campagnes over verschillende kanalen op een gepersonaliseerde wijze zonder tussenkomst van de IT afdeling.

6. App-shop

Je assortiment 24/7 toegankelijk.

7. Cross channel marketing campagnes

Integreer de app CRM met email marketing en social media software om cross channel marketing campagnes uit te voeren.

8. Integratie bestaande loyalty programma

Het bestaande loyalty programma kan eenvoudig in de app worden geïntegreerd. Het spaarsaldo kan met aankopen in de winkel of in de app-shop worden verrekend. 

9. Business Analytics software

Inzichtelijk maken van de conversies van klikken in de mobiele app, web shop, app shop, email nieuwsbrieven en de diverse social media kanalen tot en met de uiteindelijke verkopen die worden gerealiseerd.

10. Integratie met bestaande POS kassa systeem

We integreren de mobiele oplossing met je POS kassa omgeving om conversies nauwgezet te kunnen meten en het persoonlijk profiel van de app gebruiker te verreiken op basis van de aankopen die hij doet. 

11. Omni channel marketing campagnes

Integreer de app CRM met email marketing en social media software om omni channel marketing campagnes uit te kunnen voeren.

12. Software met single point of entry

Iedere medewerker die op welke wijze dan ook met klanten in contact komt, kan (op rechten gebaseerd) over alle actuele, relevante informatie beschikken. In één en dezelfde werkomgeving. Dat voorkomt miscommunicatie, fouten, vertraging en efficiencyverliezen.


Mobile Engagement Automation


Dierspecialist (80 vestigingen) vertrouwd op mobile engagement automation van Orange BOB.


Carwash Loyalty & Mobile Coupon App


Tientallen kettingwasstraten in Nederland en België hebben voor Orange BOB gekozen omdat zij geloven in de veelzijdigheid van de mobiele oplossing die Orange BOB biedt. Zij maken gebruikt van een stand-alone variant, een Technodata / Total Wash integratie met Orange BOB. De innovatieve loyaliteit functionaliteit en eventueel een waspas en opwaardeer integratie.

Automobilisten slim én zonder omkijken belonen is nu een ongekende. Automobilisten rijden zelfs een blokje om voordat zij de wasstraat bezoeken om zo nog de benodigde waardepunten bij elkaar te sprokkelen om van een korting te kunnen profiteren. 

Er vindt een autonome groei plaats op het vlak van app downloads en een evenredig percentage van consumenten die deelnemen aan het spaarprogramma want juist dat is de reden om de app te downloaden en te blijven gebruiken.

Tuincentra Loyalty & Proximity Marketing


Eurofleur loopt voorop op het vlak van mobiele marketing en weet dat sparen een interessante driver is om consumenten te binden, de app te activeren en bij de consument op de smartphone te laten staan. 

Eind 2014 werd een nieuw POS kassasysteem van RetailVista geïmplementeerd. Orange BOB heeft een POS integratie gerealiseerd. De app blinkt uit in gebruiksgemak voor de consument en de verzamelde data een walhalla voor de marketeers. Via Proximity Marketing (Location Based Services) worden in het tuincentrum persoonlijke aanbiedingen gepusht die aansluiten op de plaats waar zij zich in de tuincentrum bevinden.

De combinatie van loyaliteit, verzamelen van relevante consumenten data en Location Bases Services draagt actief bij aan de retentie, bieden van meerwaarde aan de consument en nog meer beleving in het tuincentrum.

Met de integratie van RetailVista en de app behoren kassabonnen tot de verleden tijd. Consumenten kunnen kun aankoophistorie in de app terugzien.

City Marketing & Mobile Coupons + Proximity Marketing


Veel steden en gemeenten hebben een enorme aantrekkingskracht op mensen. Met de City Engagement App oplossing komt de stad of gemeente bij de bezoekers op de smartphone onder handbereik en worden zij op een speelse en educatieve wijze door de stad 'geloodst'. 

De kracht van de City App:

  • Proximity notifications 
  • Gamificeer wandel routes
  • Proximity loyalty. Waardepunten sparen door het bezoeken van bezienswaardigheden.
  • Mobile couponing

De app zet aan tot het ontdekken van de stad en stimuleert bezoek aan de lokale retail. 

  • De bezoekers kunnen zich vooraf oriënteren of achteraf het bezoek thuis op de bank herbeleven
  • Store traffic wordt gestimuleerd
  • Database van toeristen en bezoekers die de stad hebben bezocht opgebouwd voor marketing doeleinden
  • Analyse resultaten van samenwerkingsverbanden 

Deze mobiele navigatie en proximity oplossing van Orange BOB werkt uitstekend stand alone en maakt op een ongeëvenaarde wijze communicatie, navigatie en lokale samenwerkingen mogelijk en inzichtelijk. 

Kapsalon Loyalty Marketing


Jon Karelse heeft een historie opgebouwd waar je u tegen zegt. Ook op het vlak van loyaliteit. Tot eind 2014 werden klanten beloond op basis van transactie.

Met de komst van de mobiele oplossing van Orange BOB is daar verandering in gekomen. Bezoekers van de kapsalon worden nu beloond op basis van aanwezigheid. En niet alleen in de zaak.

Jon Karelse werkt graag samen met ondernemende ondernemers in de regio. Bij samenwerkende bedrijven worden de klanten van Jon Karelse ook beloond voor het feit dat zij klant zijn en met resultaat. Er wordt meer verzilverd dan in het verleden en klanten delen de app graag met hun vrienden. Het wordt unaniem als sympathiek ervaren.

Smart Nature iBeacon & Geofence App


De natuur is veelzijdig en heeft veel te bieden. Maar hoeveel weet de bezoeker nou eigenlijk echt van de omgeving en de natuur? De natuur lijkt zo vanzelfsprekend maar is dat ook zo?

Door iBeacon technologie in te zetten zorgen we voor meer binding met en beleving in de natuur. Op een speelse wijze kunnen de bezoekers bezienswaardigheden ontdekken. Orange BOB biedt een kant-en-klaar platform dat per direct effectief kan worden ingezet. U hoeft geen complexe IT technische projecten op te starten. We brengen al uw ideeën tot leven.  

We bieden een interactieve app die hands-on ervaring biedt inclusief een educatief spel element. Met behulp van ibeacons kunnen bezoekers het verhaal van het natuurgebied, de geschiedenis en het moderne bos beheer op een nieuwe manier beleven. Zij krijgen toegang tot interactieve content in allerlei formaten, als mede spelletjes, kortings(bonnen) en beloningen.

Orange BOB is ook je marketing partner is in het realiseren van app installaties.